Підтримайте Нас!
Приймаються благодійні внески на розвиток і підтримку Звичаєвого косацького полку Святослава Хороброго Керівництво полку не завжди поділяє погляди авторів висвітлених матеріалів.
|
На цій сторінці можна ознайомитись з історією засновника Києва, а також переглянути примірник заяви на вступ до Звичаєвого косацького полку Святослава Хороброго: Історія України в особах: Давньоруська держава У низці найдавніших і маловідомих постатей української історії найцікавішою особистістю є князь Кий. Водночас Кий є найбільш загадковою постаттю, котра майже повністю належить до легендарного світу. Уперше Кий з'являється на сторінках літописів, майже повністю побудованих на фольклорних переказах і легендах. Літописець Нестор у «Повісті временних літ» сповіщає: «Було троє братів: один на ім'я Кий, другий - Щек і третій -Хорив; а сестра їхня була Либідь. Сидів Кий на горі, де нині узвіз Боричів, а Щек сидів на горі, яка тепер називається Щекавицею, а Хорив - на третій горі, що прозвали по ньому Хоривицею. І збудували городок в ім'я старшого свого брата й назвали його Київ... Був навколо міста того ліс і бір великий, і ловили там звірів. І були ті мужі мудрими і кмітливими, і називались вони полянами; від них поляни і до сьогодні в Києві». Далі на сторінках своєї "Повісті" Нестор знову звертається до життєпису Кия, наводячи цього разу конкретніші відомості про нього. Продовжуючи розповідь про Кия, він гнівно відкидає вигадки сучасного йому новгородського літописця, котрий твердить, ніби Кий був не князем, а чи то простим човнярем, що перевозив людей через Дніпро, чи то навіть звичайним мисливцем-звіроловом: «Деякі ж, не відаючи, говорять, що Кий був перевізником; був, мовляв, тоді біля Києва перевіз з того боку Дніпра, завдяки чому й говорили: «На перевіз, на Київ». Однак, якби Кий був перевізником, то не ходив би він до Царгорода...». Давши відкоша новгородському колезі, Нестор веде далі своє оповідання про Кия. Згадавши, що той здійснив подорож до Царгорода (Константинополя) і тому ніяк не міг бути човнярем-перевізником, київський літописець розвиває тему, що цікавить нас: «Кий цей княжив у роді своєму і ходив він до царя (імператора) - не знаємо лише, до якого саме, зате знаємо тільки, що велику честь мав він (Кий), як кажуть, від того царя, за якого він приходив (до Царгорода). Коли ж він (Кий) повертався, прийшов він на Дунай і вподобав місце, і збудував невелике місто, й хотів отаборитися в ньому з своїм родом, але не дозволили йому цього люди, що жили поблизу. Так і понині називають подунайські жителі те городище - Київець. А Кий, повернувшись до свого міста Києва, там і помер». На повідомленні "Повісті временних літ" про кончину Кия після повернення з Царгорода уриваються свідчення літописів про давній зародок Києва. Вона знову згадує про нього лише з 852 р., коли починає вже строго за роками викладати події східнослов'янської історії. Три з лишком століття з часу смерті Кия не минули без сліду для започаткованого ним "городка" й східнослов'янського суспільства в цілому. Поступово розрізнені союзи племен об'єднались навколо Києва в східнослов'янську державу. Хтось з істориків образно назвав давнє місто "квіткою середньовіччя". Воно дійсно концентрувало в собі не лише ремесла, промисли, торгівлю, осередки влади й релігії. У містах зосереджувалась культура: архітектура й живопис, прикладне мистецтво, освіта й література. Перші протоміста можна розглядати як бутони таких квіток. До них належав і Київ. Протягом VI-IX ст. з цього бутона виросла прекрасна й життєдайна квітка - середньовічний Київ, що увібрав у себе кращі здобутки політики, господарства й культури. Київ став тим соціально-політичним і військовим центром, навколо якого згуртувалось перше державне об'єднання східних слов'ян - Київська Русь. Його злет пов'язаний з ім'ям князя Аскольда. Заява на вступ |
|||||||
Copyright 2010 - 2025 © Косацький полк Святослава Хороброго |